Filmy relacja ojciec-córka, nostalgia

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje relacja ojciec-córka, nostalgia. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Mostowiakowie to wielopokoleniowa rodzina – są tu dziadkowie: Lucjan i Barbara, czwórka ich dorosłych dzieci: Maria, Marta, Marek i Małgorzata, którzy mają już swoje własne ogniska domowe. Członków rodziny łączy niegasnąca miłość i zrozumienie. Dzieci nieustannie znajdują oparcie w dziadkach, bez względu na wagę spraw, czasem zabawnych, często jednak bardzo poważnych. Są dla siebie nawzajem podpora i zachętą, zarówno dzieci dla rodziców jak i dla starszego pokolenia. Choć i w tej rodzinie zdarzają się spory a nawet kłótnie – mimo to potrafią znaleźć rozwiązanie do przyjęcia przez wszystkich. To miłość sprawia, że rodzina jest silna.
Frances, zwana potocznie "Baby" wyjeżdża na wakacje wraz z rodzicami i starszą siostrą. Nie jest tym zbytnio zachwycona, gdyż najzwyczajniej nudzi się tam. Gdy spotyka Johnny'ego Castle'a - przystojnego instruktora tańca, zakochuje się w nim. Przy pomocy znajomego wkręca się w towarzystwo personelu ośrodka wypoczynkowego. Gdy okazuje się, że partnerka Johnny'ego nie może wystąpić w konkursie tanecznym, zapada decyzja, że zastąpi ją właśnie "Baby". Po wielu trudach udaje się jej w końcu zgrać z Johnnym. Jednak wspólna nauka to nie tylko owocny konkurs. To właśnie w tańcu ich miłość rozkwita...
Główną bohaterką filmu jest Tracy Turnblad, gruba nastolatka z ubogiej rodziny, która marzy o karierze tanecznej. Dziewczyna ma wielkie wyczucie rytmu, a dzięki swojej pasji i wsparciu kochających rodziców Edny i Wolbura Turnbladów, udaje jej się osiągnąć cel, a przy okazji przezwyciężyć wszelkie niechęci, snobizmy i uprzedzenia społeczne.


Akcja filmu rozgrywa się w dzielnicy Nowego Jorku, Brooklynie - miejscu, gdzie policja toczy walkę z licznymi gangami. Eddie (Richard Gere) kończy właśnie służbę w policji. Przez ostatni tydzień swojej kariery musi zaopiekować się młodym adeptem policji. Tango (Don Cheadle) działa pod przykrywką w gangu narkotykowym. Pragnie już przestać pracować jako tajniak. Natomiast Sal (Ethan Hawke) zaczyna kraść brudne pieniądze pochodzące ze sprzedaży narkotyków, bo musi zaopiekować się swoją rodziną. Każdy z nich stanie przed wyborem, które prawo jest dla nich w życiu najważniejsze.
Dystyngowana Madame Malory (Helen Mirren) od lat kieruje cenioną restauracją w niewielkiej miejscowości na południu Francji. Sława jej potraw wykracza daleko poza lokalną społeczność. A przyznane lokalowi prestiżowe trzy gwiazdki w słynnym Przewodniku Michelina napawają dumą wszystkich mieszkańców. Pewnego dnia w miasteczku osiada rodzina emigrantów z Bombaju. Gdy przybysze otwierają skromny lokal vis a vis renomowanej restauracji, Madame Malory nie kryje oburzenia wobec ich kulinarnego nieokrzesania. Unoszące się w powietrzu zmysłowe nuty curry, kardamonu i kminu sprawiają jednak, że nowa knajpka zaczyna cieszyć się coraz większym zainteresowaniem. Czy uwodzicielskie smaki Orientu przekonają do życzliwych Hindusów również kuchenną arystokratkę?
Ryan O’Neal gra wygadanego oszusta Mosesa Praya, który w dobie Wielkiego Kryzysu przemierza Kansas z ładunkiem luksusowo wydanych Biblii i listą świeżych wdów, którym zamierza je wcisnąć. Dziewięcioletnia, ćmiąca papierosa za papierosem Addie (Tatum O’Neal) jest sierotą, która przyczepiła się do Mosesa w nadziei, że pokaże hochsztaplerowi jeden czy dwa swoje triki. Madeline Kahn kreśli zabawną kreację neurotycznej Trixie Delight, która podróżuje wraz z nimi do chwili, gdy Addie nie wpadnie na pomysł, że może ona zakłócić bezpośrednie relacje Addie z Mosesem – do czego, oczywiście, dojść nie może.
Opowieść o losach rodziny Ingallsów, która w drugiej połowie XIX wieku kupuje domek w pobliżu miasteczka Walnut Grove. Z początku grupa mieszkańców nieufnie odnosi się do nowych sąsiadów, lecz z biegiem czasu Ingallsowie zdobywają wielu nowych przyjaciół.
W trzecim filmie z trylogii o rodzinie Corleone Al Pacino ponownie wciela się w rolę autokratycznego przywódcy rodu. Sześćdziesięcioletni Michael Corleone myśli o wyprowadzeniu swej rodziny ze świata zbrodni, a zarazem o znalezieniu właściwego następcy. Wybór pada na porywczego Vincenta (Andy Garcia), ale decyzja ta równie dobrze może przekreślić marzenia o legitymizacji i wciągnąć rodzinę w piekło mafijnej wojny.
Sony i Duane są najlepszymi przyjaciółmi, i jak to zwykle bywa swój czas spędzają na zabawie, graniu w kosza, podrywaniu dziewczyn i chodzeniu do kina. Na jednym z takich seansów filmowych coś się kończy, dochodzą do wniosku, że w ich życiu kończy się pewien beztroski etap, a zaczyna dorosłe życie...
Paryż, 1922 rok. Ciężko chory Marcel Proust (Marcello Mazzarella), którego dni są policzone, kończy swe monumentalne dzieło "W poszukiwaniu straconego czasu". Na łożu śmierci przegląda zdjęcia. Pamięta swoje życie. Ale postacie rzeczywiste mieszają się z postaciami z fikcji. A fikcja stopniowo zyskuje pierwszeństwo przed rzeczywistością. Oto odwiedza Gilbertę (Emmanuelle Béart), swoją miłość z dzieciństwa, teraz żonę Saint-Loupa (Pascal Greggory). Marcel słucha wynurzeń Gilberty, ale jednocześnie powracają do niego inne wspomnienia. Z zakamarków pamięci wynurzają się kolejne osoby: baron de Charlus (John Malkovich), księżna Oriane (Edith Scob), pani Verdurin (Marie-France Pisier) i Odette (Catherine Deneuve).
Słowa kluczowe

Proszę czekać…