Filmy film psychologiczny, relacja matka-syn

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje film psychologiczny, relacja matka-syn. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Imperium światła w reżyserii nagrodzonego Oscarem® Sama Mendesa to mocna i przejmująca opowieść o więziach międzyludzkich oraz magii kina osadzona w realiach nadmorskiego miasteczka w Anglii z początku lat 80. XX wieku.
Krystyna Janda gra matkę samotnie wychowującą Rafała. Zaniedbuje syna, gdyż czas głównie spędza na libacjach z kolejno poznanymi mężczyznami. W rzeczywistości to syn zajmuje się matką. Głodny zmuszony jest kraść jedzenie w szkole. Matka przenosi syna z jednej placówki do drugiej.

Od nowa

6,8
Odnosząca sukcesy terapeutka Grace Fraser (Nicole Kidman) mieszka w Nowym Jorku z mężem Jonathanem (Hugh Grant) oraz uczęszczającym do elitarnej prywatnej szkoły synem (Noah Jupe). Ich z pozoru idealne życie z dnia na dzień wywraca się jednak do góry nogami za sprawą gwałtownej śmierci i łańcucha zaskakujących wydarzeń. Grace, nagle pozostawiona sama sobie, konfrontuje się z narastającą w jej w życiu katastrofą, która na dodatek ma charakter publiczny. Przerażona sytuacją, musi porzucić dotychczasowe życie i zbudować swój świat od nowa – dla siebie i swojego syna.


Diabeł

6,3
Matka Franciszka jest umierająca. Syn, nie mogąc przy niej czuwać, wynajmuje do pomocy kobietę, która z opieki nad umierającymi uczyniła swoją profesję. Matkę otacza jednak mroczna tajemnica z przeszłości, która w obliczu zbliżającej się śmierci coraz mocniej daje o sobie znać... W domu zaczynają się dziać dziwne rzeczy.

Zło

7,9
Szesnastoletni Erik jest bity przez swojego ojczyma. Swoją złość wyładowuje na rówieśnikach. Po wyrzuceniu ze szkoły matka postanawia umieścić go w prywatnej szkole dla chłopców w miejscowości Stjärnsberg. Zabrania Erikowi wdawania się w bójki, jednak czy to jest możliwe w takiej szkole? Czy uda mu się wybrnąć z tego cało?
Jurek Nowicki to dobry uczeń, ale złamał prawo i trafił do poprawczaka. Jest opuszczony przez najbliższych. Na miejscu poznaje nowe, brutalne życie. Z trudem zdobywa szacunek otoczenia. W ramach eksperymentu trafia do Stoczni Gdańskiej, gdzie rozpoczyna pracę. Chłopcy mają poczucie wolności i wyjaśniają tajemniczą serię kradzieży.
Maria, podczas wojny straciła syna, którego hitlerowcy wywieźli do Niemiec w celu germanizacji. Po wojnie odnajduje chłopca, już w wieku 8 lat, w jednym z polskich klasztorów. Chłopiec nie wie nic o swojej rodzinie, nie zna nawet języka polskiego. Maria musi walczyć o odzyskanie miłości syna i jednocześnie zbudować życie na nowym, nieznanym miejscu, na Ziemiach Odzyskanych.

Wir

Akcję fabularną z zachowaniem czasu historycznego (początek XX wieku) przeniesiono w realia życia mieszczańskiego Galicji, pozostawiając uniwersalne, niezależne od czasu i miejsca problemy opozycji natury i kultury, konieczności przyjęcia przez człowieka reguł społecznych i ogólnie obwiązującej etyki oraz jej starcia z podstawowymi instynktami życia, tylko pozornie okiełznanymi przez wychowanie i przebywanie w społeczeństwie.
Filozoficzna refleksja o przemijaniu, sensie życia i nieuchronności śmierci. Film nie ma spójnej i konkretnej fabuły. Obraz codziennych czynności, obowiązków, zwyczajnych rozmów i zdarzeń: budowa domku letniskowego, opieka nad ciężko chorym ojcem. Pies i kot, dzikie kaczki pływające po stawie. Bohaterowie z dala od wielkiej metropolii żyją w zgodzie z naturą.
Janusz, czterdziestoletni samotny architekt, znajduje na ulicy psa. Podczas poszukiwania jego właścicieli spotyka dziesięcioletniego Pawła. Zaprzyjaźnia się z nim, a wkrótce także z jego matką, samodzielnie wychowującą syna. Troska o dobro chłopca stopniowo zbliża do siebie Janusza i Marię. Czy zdołają przezwyciężyć dawne urazy i przemienić swą znajomość w coś głębszego i trwalszego?
Słowa kluczowe

Proszę czekać…